Dag vier - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu Dag vier - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu

Dag vier

Blijf op de hoogte en volg Marianne

04 April 2014 | Japan, Hirado

Goed, vandaag dus mijn eerste stagedag. Ik moest een lijst met teksten vertalen. Je weet wel, van die teksten die een museum altijd heeft hangen of staan naast een voorwerp of object. Er was best wel veel te doen, en ik zit na een dag nog maar aan bladzijde drie van de 8(?). Maar ik had wel twee uur minder dan ik morgen zal hebben, want vandaag werd ik rondgeleid in het museum, zodat ik wat meer achtergrond had bij wat ik van de week zelf ben gaan bekijken. Nu kon ik ook vragen stellen.
Er wordt in het museum veel getoond over de Matsura-familie, die hier vroeger regeerden. Zij woonden eerst in het kasteel dat uitkijkt over het gebied (waar ik dus van de week naar sakura heb gekeken tijdens de lunch). Later zijn ze verhuisd naar het gebouw waar nu het museum is. Enkele voorwerpen te zien in het museum zijn de wagens waarin de dochters van de familie in vervoerd werden (nog nooit zo’n ongemakkelijke manier van vervoer gezien, aangezien ze alleen gehurkt konden zitten omdat het zo klein was en ze een kimono droegen, wat inhield dat ze niet in kleermaker-zit ofzo konden gaan zitten). Verder werden make-up spullen van een hooggeplaatste vrouw laten zien, poppen van belangrijke kinderen, wapenuitrusting van hoge heren, verzameling boeken en dergelijke van anderen, etcetera.
Het museum is iig heel interessant om te zien.
Ik heb trouwens gehoord dat ik vandaag al in de krant stond. Ik krijg later een kopie.
Morgen ga ik verder met vertalen van de teksten en zodra ik daarmee klaar ben met andere teksten uit een boek. Verder ga ik audio inspreken in het engels :S. En ’s avonds ga ik met Remco en twee anderen naar een klein festival (matsuri). Ik vraag me af hoe dat is.
Dit was het voor nu. Groetjes uit Japan! xx

  • 04 April 2014 - 16:33

    Linsey:

    Inspreken in het Engels? XD succes haha.

    Moet je later nog zelf gaan rondleiden? Of alleen vertalen?

    Veel plezier bij het matsuri'tje~

    xx

  • 04 April 2014 - 17:06

    Dzjina:

    In de krant? Waarom dat?

  • 04 April 2014 - 18:44

    Marieke:

    Klinkt leuk Marianne!!
    Beter dan jezelf buitensluiten ahahah!
    en in de krant?? straks wereldberoemd?
    Geniet ervan! Xx

  • 05 April 2014 - 01:31

    Marianne Bootsman:

    Inspreken in het Engels ja
    Niet dat ik nu zo mooi Engels spreek.....
    En als het goed is ook rondleiden ja :S

    En ik sta in de krant zodat het museum in de publiciteit staat
    Zo trekken ze weer klanten

    Haha Marieke, ik was toch al wereldberoemd ;P
    Ik stond als kind al bij de helft van de wereldlanden in een aantal fotoboeken
    In het Volendams dan wel, maar toch...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Stage Museum in Hirado-Japan

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5978

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Hirado

Landen bezocht: