Dag zesendertig - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu Dag zesendertig - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu

Dag zesendertig

Blijf op de hoogte en volg Marianne

06 Mei 2014 | Japan, Hirado

En toen was ik plotseling twee weken verder. Ik ben nu op mijn stage en heb pauze. Vond het ondertussen wel weer tijd voor een update.

Ik heb afgelopen weken mensen rondgeleid, in het Nederlands (tweedejaars studenten Japanstudies) en in het Japans. De meeste mensen waren onbekenden, maar gisteren kwam een klasgenoot met twee mensen van zijn stage langs. Die heb ik ook rondgeleid (samen met een collega, voor de fijnere details). Was wel weer eens leuk om bij te praten.
Verder ben ik begonnen aan mijn onderzoek en heb al 38 enquêtes laten invullen, en heb de gegevens al ingevoerd in een Excel bestand. Ik heb geen idee hoeveel ik er nodig heb, maar zo veel mogelijk. Het was een goede week om te beginnen met de enquête, want het is nu Golden Week, waarin bijna heel Japan vrij heeft en een paar dagen weg gaat. Het is dan ook a een aantal dagen heel erg druk. Vandaag is de laatste dag van de vakantie, dus ik wil vandaag ook nog zo veel mogelijk laten invullen.

In mijn appartement heb ik op het moment problemen met mijn wc, die stopt namelijk niet met doorspoelen! En aangezien de rekening niet inbegrepen is bij de huurprijs, is dat een duur geintje. Ik zal dan ook zo spoedig mogelijk iemand er naar laten kijken…

Verder heb ik vorige week het kasteel van Hirado bezocht. Dat is een paar keer herbouwd (niet altijd op dezelfde manier geloof ik), vanwege verschillende branden. Ik had eigenlijk verwacht dat er wel een ruimte zou zijn om te laten zien hoe men vroeger leefde, maar het is al te lang niet in gebruik geweest. Het is vanbinnen echt een museum. Van buiten is het wel heel mooi.
Verder heb ik (eigenlijk nog niet genoeg, maar daar wil ik over anderhalve week verandering in brengen) aan mijn scriptie gewerkt.
Maar eerst komen mijn ouders langs. Die zijn nu al in Japan en reizen met verschillende bezichtigings-stops van Osaka naar Hirado. Morgenavond zullen ze hier zijn. Dan gaan we zes dagen samen de toerist uithangen.
^^
Daarna zal ik veel te vertellen hebben, dus ik zal z.s.m. weer van me laten horen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Stage Museum in Hirado-Japan

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 5979

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Hirado

Landen bezocht: