Gearriveerd in Japan vervolg + De eerste volle dag - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Japan vervolg + De eerste volle dag - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Japan vervolg + De eerste volle dag

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 April 2014 | Japan, Hirado

Gisteren ben ik opgehaald van het vliegtuig nadat ik daar eindelijk gearriveerd was. We zijn daarna richting Hirado gereden en hebben onderweg lekker Japans geluncht. Vervolgens hebben we wat dingen ingeslagen (5,5kg rijst, theedoeken, sojasaus, wasmiddel, enzovoorts).
Na ruim 2 uur rijden (de tussenstops niet meegerekend) kwamen we aan in Hirado. Echt in de middle-of-nowhere, maar wel prachtig om te zien. Vooral omdat ik de mazzel heb dat de Sakura nog volop groeit. Ik dacht eigenlijk dat ik net te laat zou zijn, maar gelukkig had ik het mis :D.
Daarna zijn we naar mijn stageplek gegaan, zodat ik met iedereen kennis kon maken. Eerst naar het museum, daarna naar de VOC handelspost, waar ik dus ga stagelopen.
Vervolgens zijn we naar een supermarkt gegaan, zodat ik wat eten en drinken kon inslaan (dingen die niet goed tegen warmte kunnen bijvoorbeeld, want de eerste winkel was nog best ver).
Toen ik eindelijk in mijn appartement aangekomen was, is mijn wc geplaatst. Het was oorspronkelijk namelijk een Japanse hurk-wc. Nu is er een opzet-wc op geplaatst, zodat ik een normale wc heb. Er is echter een klein probleempje: Het hokje is niet zo groot. Doordat de wc er op geplaatst is, heb je meer ruimte nodig. Dit betekent dat je er schuin op moet zitten (als in 22,5graden draaien) haha. Ook heb ik geprobeerd mijn internet te activeren, wat niet lukte (bleek uiteindelijk te komen door het ontbreken van een wachtwoord) en snel opgefrist en omgekleed. Ik was namelijk uitgenodigd voor een welkomstdiner.
Dat welkomstdiner was heel gezellig, en iedereen was gelukkig erg aardig. Het was zelfs zo leuk dat ik niet eens door had dat ik in twee dagen tijd ongeveer vier uur slaap had gehad.


Eigenlijk zou ik vandaag al moeten beginnen, maar ik mocht een dagje rust nemen om te settelen. Misschien wel goed geweest, aangezien ik bijna de hele dag mensen over de vloer heb gehad.
Maar laat ik beginnen bij het begin:
Ik mocht vandaag uitslapen en moest om 11uur bij het museum zijn voor een rondleiding in het handelshuis. Dit was beslist geen straf, want het is allemaal heel erg interessant. Vervolgens ben ik met twee anderen naar een bakkertje gegaan voor brood (in Japan heeft bijna al het brood al beleg, meestal zoet) en zijn we naar mijn appartement gegaan. Hier was het internet binnen no-time geactiveerd en zijn we gaan lunchen. Toen begon alle drukte.
Ik kreeg een mannetje voor de aansluiting van het gas, zodat ik kan koken.
Een mannetje voor de wc, want die lekte.
Een mannetje voor het vervangen van de sloten, geen idee waarom. Voor het maken van de bel, bleek te komen door lege batterijen. Hij maakte ook meteen de lamp bij mijn trap (mijn huisje is op de eerste verdieping).
Ondertussen bleef een van de vrouwen steeds bij me, die wilde niet weg gaan met allemaal mannen over de vloer. Haha dit is waarschijnlijk een van de veiligste plekken die je maar kunt vinden en dan nog zijn ze zo voorzichtig… Maar goed, ze werd steeds gebeld door het museum, en uiteindelijk is ze weg gegaan voor er een nieuw slot in de deur zat (daarvoor was ze gebleven toen de mannen vertrokken waren).
Werd er later aangebeld, stond een van de mannen van het museum voor de deur of alles goed ging. Ze was namelijk bezorgd en vroeg of hij langs wilde gaan. Ik dus zeggen dat alles goed was en dat ik de veiligheidsketting erop zou doen. Ik dat dus doen, trek ik per ongeluk de deur dicht! Op zich niet zo erg, ware het niet dat dit slot ook meteen de klink was… Kortom, de deur kon niet meer open :S Komt de man die bezig was met het slot terug, kon ie er niet meer in. Toen is hij helemaal via het balkon mijn huisje in geklommen. Kon hij daarna weer naar beneden klimmen om alsnog van buiten de deur open te doen met de oude klink haha.
’s Avonds met Remco - degene die mijn appartement heeft gevonden voor me en al mijn vragen per mail heeft beantwoord en het internet aan de praat heeft gekregen – eten gekocht, gekookt en gegeten. We hebben ‘カレー’(http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_curry) gemaakt. Heel erg lekker.

Morgen gaan we lunchen met nog een paar andere mensen die ik nog niet ken. Maar daarover morgen meer.

  • 01 April 2014 - 18:32

    Marieke:

    Hee Mar!!
    Nou behoorlijkt bedakt dus ook al!! Ik moest er ook wel een beetje om lachen!
    Veel plezier eh en vier uur geen slaap is toch niets voor jou!!!
    Als je dus terug komt ken jij alle vragen omtrent VOC mochten die ook bij 30seconds zitten ;)

    Groetjes,
    Marieke :-)

  • 01 April 2014 - 18:44

    Nelleke:

    Klinkt goed marianne! en die deur.. tsjah dat was wel lachwekkend.

  • 02 April 2014 - 10:49

    Linsey:

    haha de eerste dagen wordt je inderdaad overvallen met mensen. En leuk dat de sakura nog bloeit. Ben je al naar het park (bij het kasteel) geweest? Daar staan veel sakura~~

    Veel plezier!

  • 02 April 2014 - 13:02

    Marianne Bootsman:

    Nu is het idd wel lachwekkend, maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken...
    Marieke, het is niet vier uur GEEN slaap, maar juist wel slaap, de rest niet geslapen :P
    En ik ben toevallig vandaag geweest naar het kasteel geweest, 花見 :) Met Remco samen geluncht onder de Sakura, maar daarover meer in mijn volgende verslag
    xx

  • 02 April 2014 - 22:26

    Peter:

    Klinkt leuk! Je bent al echt allemaal leuke dingen aan het beleven daar! :) Ik zou zo zin krijgen om ook een bezoekje te brengen aan Japan.. maar ja, die taal, he.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Stage Museum in Hirado-Japan

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 5990

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Hirado

Landen bezocht: