Dag dertien - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu Dag dertien - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu

Dag dertien

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 April 2014 | Japan, Hirado

Na die actieve woensdag heb ik donderdag eigenlijk precies het tegenovergestelde gedaan: niks. Haha. Ik heb de hele dag Castle gekeken…
Vrijdag weer stage gelopen en voor het eerst mensen rondgeleid. Gelukkig niet alleen. Ik heb gewoon wat kleine dingetjes genoemd en dan vulde de andere dat aan met meer informatie. Was best wel eng voor de eerste keer, maar gelukkig was het een ouder stel, die alle tijd van de wereld hadden. Haha.
Gisteren heb ik ook stage gelopen, maar toen werd me tijdens de middagpauze plotseling gevraagd of ik interesse had om ergens heen te gaan. Namelijk de memorial lecture van 乙武洋匡 (OTOTAKE, Hirotada) (http://en.wikipedia.org/wiki/Hirotada_Ototake). Was heel grappig. Hij had het onder andere over hoe zijn familie en leerlingen (hij is leraar op een basisschool) reageren op, en leven met, zijn beperkingen (geen armen en benen vanaf geboorte). Dat bracht hij heel grappig. Ook had hij het over hoe hij vindt dat scholen en ouders met elkaar om moeten gaan, namelijk als een gelukkig stelletje dat samen beslissingen neemt en overlegt, en niet als een stelletje dat steeds meningsverschillen heeft in het bijzijn van de kinderen. De lezing/lecture duurde een uur en er waren echt verschrikkelijk veel mensen. (zie de foto’s die ik later zal toevoegen)
Daarna ben ik weer terug gegaan naar mijn stage om nog drie kwartier te werken.
Vandaag heb ik weer vertaald, en notities gemaakt voor de rondleidingen die ik binnenkort moet gaan geven :S

  • 20 April 2014 - 19:43

    Dick Bien:

    Heb de indruk dat je je niet hoeft te vervelen. Is de temperature goed om te vertoeven? Vind het leuk om te lezen. Groetjes van hier en veel plezier. Doei.

  • 22 April 2014 - 22:23

    Kees Bootsman:

    Marianne,
    Het klink enorm interessant en ook arbeidsintensief, maar niet teveel castle kijken, daar is de tijd te kostbaar voor.
    Veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Stage Museum in Hirado-Japan

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5977

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Hirado

Landen bezocht: