Dag twee - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Hirado, Japan van Marianne Bootsman - WaarBenJij.nu

Dag twee

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 April 2014 | Japan, Hirado

Vandaag heb ik zoals ik gisteren al zei, geluncht. Op zich niet zo bijzonder natuurlijk, want dat doe je elke dag. Vandaag was dat echter met een bentō (lunch-box) onder de sakura (Japanse kersenbloesem). We zouden eigenlijk met wat Engelse leraren (niet-Japanners) gaan, maar die hadden vakantie, dus zijn we met zijn tweeën gegaan. Heel erg mooi en rustgevend is dat. Nou ja, voor ons was het rustgevend, het kan namelijk ook heel gezellig zijn als je met een grote groep gaat. Er waren best veel mensen voor een doordeweekse dag. Een van de groepen bestond uit bejaarden met begeleiders, een andere groep uit íets jongere mensen die een gettoblaster mee hadden genomen (je weet wel zo’n ouderwetse uit de jaren 80, nog met cassettebandjes), en er waren nog meerdere groepjes die nog jonger waren, vaak vergezeld met kinderen.
Dat park waar wij zaten is zeg maar de voortuin van de tempel en het kasteel in Hirado. Nu de sakura volop in bloei staat is het er natuurlijk prachtig. Vooral met zulk mooi weer. Ik zal foto’s bijvoegen ter illustratie (ook van de afgelopen dagen).
Verder heb ik het museum bekeken, en de rest van de handelspost, waar ik vorige keer niet aan toe was gekomen. Op de terugweg heb ik een fiets meegekregen die ik mag gebruiken zolang ik hier ben.
Boodschappen gedaan, gekookt, en een beetje achter mijn laptop gezeten.

Morgen ga ik kennis maken met de burgemeester en allerlei andere hoge pieten, in gezelschap van de pers. Ik kom dan ook hoogstwaarschijnlijk in het plaatselijke krantje te staan. Maar daarover morgen meer. xx

  • 02 April 2014 - 13:53

    Cindy:

    Hee nicht helemaal aan de andere kant van de wereld,

    Zo, je hebt al een hoop meegemaakt in die paar dagen! Mooie foto's ook! en een heerlijk weertje dat maakt het helemaal af :-) veel plezier met al die hoge pieten! haha ik ben benieuwd! Geniet!! xxx cin

  • 02 April 2014 - 15:06

    Marianne Bootsman:

    haha dankjewel!

  • 02 April 2014 - 22:28

    Peter:

    Zo! Allemaal hoge pieten? Hoe kom je bij hen terecht? Ik vind het wel leuk, hoor, allemaal spannende dingen doen. En toch ook dat rustige mee pakken wat ze daar zo goed kunnen. I envy you! Kunnen we niet samen nog een keer op vakantie daar? Jij als tolk... :P

  • 03 April 2014 - 04:25

    Marianne Bootsman:

    Haha
    Nou ja, de burgemeester en allemaal mensen van de lokale regering. Het was minder eng dan ik dacht, maar ik kom wel in de krant te staan :S
    En dat is om Hirado, het museum en het handelshuis wat meer in de schijnwerpers te zetten, ter bevordering van het toerisme.
    Ik vind het goed hoor, op vakantie naar Japan haha, moet wel eerst ff mijn boompje gaan bloeien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Stage Museum in Hirado-Japan

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 5976

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Hirado

Landen bezocht: